Yerel Seçimlerde Google Reklamları Nasıl Yapılır ?
Çevrimiçi reklamınızı yerel seçimlere giden süreç içerisinde satın alırken, seçmene dokunmanıza yardımcı olacak bazı değerli stratejiler vardır.
Öncelikle seçim süresince çeşitli alanlarda seçmenlerin önüne geçmek önemlidir ve Google bunun için çeşitli fırsatlar sunar. Rakiplerinizin adının, reklamlarının ve onu kapsayan diğer arama sonuçlarının etrafına reklamlarınızı yerleştirmek mümkün. Burada daha fazla tanınan rakip başta olmak üzere, diğer tüm rakiplerin aranan isimleri karşısında, tanınırlık derecesini arttırma fırsatı bulursunuz. Ancak unutmamalısınız ki; bu reklamlar genellikle zaten seçim kararını vermiş olan seçmenlerin aramalarında gösteriliyor. Çok daha değerli bir hedef var ki, onlarda farklı konuları araştıran kararsız seçmenler.
Yerel Seçimlerde Kararsız Seçmenler ve Google Reklam Stratejisi
Yerel seçimlerde, internet reklamları, birçok strateji geliştirmenize yardımcı olur. Bu stratejiler sayesinde, kendi seçmeninize ayrı, rakip seçmene ayrı, kararsız seçmene ayrı mesajlar iletme şansınız olur. Bizim aşağıda belirttiğimiz strateji, seçim sonuçlarını etkileyen kararsız seçmenleri kapsamaktadır.
Örneğin, “ Belediye’de iş alımı var mı ” gibi bir arama karşısında “ Belediye kobi ve esnafla yakın çalışacak, her vatandaşa iş imkanı doğacak ’ veya “ x şehrinde’ki sokak hayvanlarının durumu sorgulayan bir arama karşısında” “ Hayvan hakları ilk yardım hattı kuruyor, 7/24 canlarımızı koruyoruz ” veya “ x şehrinde hangi tiyatro oyunları var ? ” gibi bir arama karşısında “ Sanatı aranır değil, bulunur hale getiriyoruz. Belediyemiz her ay en az 4 tiyatro oyununu sizlere sunacak “ gibi kampanyalarını, başkan adayının sayfasına bağlayabiliriz. Bu strateji ile kampanya, konuyla ilgili olan ve kentiyle gerçekten ilgili bir kitleye ulaşabilir. En çok ilgilendikleri konular karşısında, önem gösteren bir başkan adayı seçmen için paha biçilmez bir ilgi merkezi olacaktır. Google AdWords bunu yapmak için oldukça pratik çözümler ve kontrol edilebilir bir maliyet sunabiliyor.
Yerel Seçim Kampanyalarında Seçmene Onay Duygusu Nasıl Verilir ?
Bir diğer önemli strateji, onaylama duygusu yaratan aramalarının etrafına reklam yerleştirmektir. Birçok seçmen, karar vermelerine yardımcı olmak için yerel gazetelerinin veya kuruluşlarının onayına güveniyor. Kampanyanız bir kaynağın onayını almadıysa bile, Google AdWords sayesinde yerel ve ulusal gazete ve kuruluşların sayfalarında görüntülü reklam olarak gözükebilir “Başkanın görseli ve görsel üstüne, senin şehrin, senin hemşerin, senin başkanın” gibi bir kelime ile yerel gazete ve kuruluşların sayfasında yayınlayabilir ve onay duygusunu yükseltebiliriz. Üstelik, yayınlanacak bu reklamların, muhalif veya sizin partinize karşı duruş sergileyen bir yerel gazetede yayınlanabileceğini de hatırlatmak isteriz. Seçmenleri web sitenizin istenilen sayfasına yönlendirebilir, “kampanyamı onaylıyor musun ? “ anketi oluşturabilir, böylece kampanyanızın veya vaadinizin aldığı onayları görme fırsatına sahip olabilirsiniz.
Yerel Seçimlerde Google Reklamları ve Rakip Etkisi
Seçim günü yaklaştıkça herkes kampanyanın daha kirli olduğunu, son dakika negatif reklamlarını yayınladığını ve rakiplerin vaad değil karalama kampanyası yürüttüğünü biliyor. Rakibinizin olumsuz kampanyalarda öne sürdüğü iddiaları göz önünde bulundurmak ve bunlarla ilgili aramalarda Google reklamları ile öne geçmek önemlidir. Seçmenler, süreci ve söylemleri yakından takip etmek için web’i kullanacaktır. Reklamlarla alakalı doğru terimler satın alarak, mücadele edebilir, istediğiniz cevap ile seçmenin karşısına aramalarda çıkabilirsiniz. Bu reklamlarla, zamana duyarlı bilgileri de hızla dağıtabilir ve zamanı gelince durdurabilirsiniz.
Bu stratejiler, bir rakibin isminin etrafındaki tipik kampanyanın ötesine geçer ve daha fazla etki alanına ulaşır.
Yerel Seçimlerde Google Reklam Planlaması Nasıl Olmalı ?
Kampanyanızı, yerel seçime ne kadar süre kala başlattığınız oldukça önemlidir. Kampanya rakipler açısından hangi döneme girdi. Beklenen periyottan önce gerçekleşen kampanya süreci başladı mı, bunlar hep dönem içerisin de cevaplanabilecek sorular. Ancak, doğru dönemlerde başlamış bir kampanya 3 temel ayaktan oluşur.
Soft Kampanya / Bilinirlik dönemi ; kampanyanın başladığı süreci temsil eder. Yerel seçimlerde parti kimliği kadar önemli, hatta daha önemli olan şey, adayın kimliğidir. Dolayısıyla, adayın bilinirliği oldukça önem kazanmaktadır. Eğitimi, adaylık öncesi süreci, aile durumu, sosyal yaşamı, toplumsal duyarlılık ve sosyal sorumluluk projelerine bakış açısını anlatmak gerekecektir. Bilinirlik döneminde ihtiyaç duyulan dijital reklam mecraları; Google Arama Ağı Reklamcılığı, Google Görüntülü Reklamcılık, YouTube Reklamları ve Sosyal Medya olacaktır.
Hızlandırılmış Kampanya / Tespitler – Vaatler dönemi; bu süreç, mevcut başkan veya yeni aday başkan açısından benzer süreçlerdir. Yapılması gereken şehir hizmetleri ve vatandaşların şehir ve hizmetleriyle entegrasyonu açısından ihtiyaçların tespiti ve bunların çözümüne dair vaatlerin içerdiği dönemdir. Bu dönemde, bir önceki dönemde profili tanınmış adayın, söylemleri ile uyum içerisinde olması gereken etkili bir süreçtir. Tespitler – Vaatler döneminde ihtiyaç duyulan dijital reklam mecraları; Google Arama Ağı Reklamcılığı, Google Görüntülü Reklamcılık, YouTube Reklamları ve Sosyal Medya olacaktır.
Agresif Kampanya / Rekabet Dönemi; bu süreç dijital mecranın en etkili şekilde kullanılması gereken süreçtir. Bilinirlik ve vaat kampanyalarınızın yayınlandığı mecraların dönüş oranları analiz edilmeli ve artık her mesajınız yalnızca dönüş etkisini arttıracağı mecrada yayınlanmalıdır. Rekabet için, rakiplerinizi destekleyen yerel gazete ve kurumların sayfalarını hedefleyen reklamlar planlamalı ve onlara dair tespit ettiğiniz eksikleri, o gazete ve kanallarda yayınlayabiliyor olmanız gerekir. Rekabet döneminde ihtiyaç duyulan dijital reklam mecraları; Google Arama Ağı Reklamcılığı, Google Görüntülü Reklamcılık, YouTube Reklamları ve Sosyal Medya olacaktır.
Bütün bunları yapmak, Google AdWords sayesinde mümkün. Bizimle kuracağınız temas ( Google Resmi İş Ortağı ile kuracağınız temas ) size bunları sunma şansı tanıyacaktır. Ancak unutmamız gereken, herhangi bir araç ile herhangi iki mesafe arasına gitmek teorik olarak her zaman mümkündür. Yolculuğun güvenli ve doğru yoldan gitmesi ise, aracın kullanan kişinin tecrübesi ile orantılı olacaktır!
Seçimler önemlidir. Bilgi ve vaatler önemlidir. Ve seçimler sırasında, doğru bilgi ve vaatlere erişim önemlidir. Erişim kanallarını açarken, bütçeyi kontrol edebilir ve erişimi ölçebilir olduğunuz tek reklam dijital reklamlardır.